ධර්ම නිධාන

ජනපතිවරණයට පෙර බෞද්ධයා රජයට බලකල යුතු කොන්දේසි මෙන්න

Posted on: ඔක්තෝබර් 29, 2014

ජනපති සමඟ  පුද්ගලික තරහක් වැනි යමක්  නිසා එක්වරම ජාති ද්‍රෝහී වූ රතන හිමිගේ “පිවිතුරු හෙට” බෞද්ධයාට ඇති කිසිම වැදගත්කමක් අදාලත්වයක් නැති කෝඳුරුතෙල් හිඳීමේ උත්සාහයකි. උගත් මහත්මා දේශපාලකයන් බහුතරයක් සමඟ ඉතා උසස් දේශපාලන ගමනක් යමින් සිටි හෙළ උරුමය එක් වරම සිහිවිකල් ප්‍රතිපත්තියකට වැටී අනාථවෙමින් සිටී. කිසිසේත් පිළිගැනීමට නුසුදුසුය. මාදුළුවාවේ සෝභිත පිරිස් දූෂකයන් වහන්සේ බුදු සමය පාගා දමීමේ කොන්ත්‍රාත්තුව අතට ගත් N.G.O. /කතෝලික රූකඩයකි.  දේශපාලන වශයෙන් බෙලහීන  කළු සුද්දන්ගේ U.N.P. ය හෙළ රට-දැය-සමය තුනේම පරම සතුරෝය. J.V.P. යනු ඉස්ලාම් මුදලින් ඡන්ද ප්‍රචාරයේ යෙදෙමින් බෞද්ධයාට එරෙහි වන මනු ප්‍රේතයින් රැලකි. විමල් ගේ ජාතික නිදහස් පෙරමුණ ජනපතිගේ සෙරප්පු ලෙවකන මුසම්මිල් කෙනෙක් මාධ්‍ය ප්‍රකාශක  කරගෙන ඉස්ලාම් මෲගකම  පිළිබඳ ඇත්ත ගල් පැලෙන බොරු කියමින් යට ගසන ඉස්ලාම් මුදලින් දුවන රූකඩයකි. එය බොදු බල සේනාවට බොරු චෝදනා කිරීමට තරම් නිහීන වූයේ මේ ඉස්ලාම් මුදල් සම්බන්ධය නිසා විය යුතුය. සියළු සමසමාජ පක්ෂ ආගමක් දහමක් නැති නිවට මනු ප්‍රේතයන්ය.

 

වර්තමාන ජනපති පවා බොදුනුවාට හානි වන විට නිහඬ වීමේ අවාසනාවන්ත ප්‍රතිපත්තියක් පෙන්වමින් සිටී. ඔහුගේ පක්ෂය තුල අති විශාල සංඛ්‍යාවක් සුනඛ දේශපාලකයන් ලැග සිටී. මේ අනුව බොදුනුවාට මේරටේ දේශපාලන වශයෙන් කිසිම පිහිටක් නැත.  කල හැක්කේ යක්කුන් රැලක් අතරින් හොඳම යකෙක් තෝරා ගැනීම පමණි. අනික් පක්ෂ, ප්‍රතිපත්ති සියල්ල සැලකූ විට කිසිවෙකුත් පරාජය කිරීමට තබා සිතීමටත් බිය වූ දෙමළ බෙදුම්වාදය පැරදුවා සේම මහින්ද ජනපති හෙළ බොදු බලයකට අනාගතයේ හෝ හිස නැවීමට හොඳින්ම ඉඩ කඩ ඇති නායකයායි. අනෙක් කිසිම පුද්ගලයෙක් හෝ පක්ෂයක් හෙළ බොදුනුවාගේ පරම හතුරෙක් මිස පිහිටක් නම් නොවන්නේය. “රට-දැය-සමය නසන්න අපිට බලය දියව්” යන්න ඔවුන් සියල්ල නොකියා කියන මන්තරයයි.

 

බෞද්ධ බංග්ලාදේශයේ අවසානයේ ආරම්භය සිදුවූයේ 70 දශකයේය . මෙරට බාගෙට ඉස්ලාම් J.R. මෙන් නොව 100% ඉස්ලාම් පාලකයෙක් මුල්ම වරට එරට බලය ලබා ගත්තේ එතෙක් සියළු ඉස්ලාම් කපටි නිවටකම් බහුතර බොදු ජනතාවට පා ඔවුන් රැවටීමෙනි.  එදා මෙදා තුර ඉස්ලාම් දහමට අනුව සමූහ බෞද්ධ ජන ඝාතන, පලවා හැරීම්, රාජ්‍ය  හමුදා බලය යොදා බහුතර බොදු ජනතා මර්ධනය කිරීම් රාජ්‍ය බලයට මුවා වෙමින් මාධ්‍ය වාරණය තුලින් ලොවෙන්ම වසන් කරමින් ජයටම කලහ. අද වන විට අතලොස්සක් වූ ලොවෙන්ම තනිකර දැමූ බෞද්ධයන් පිරිසක් චිතගොං නම් කඳුකර පලාතේ වරින්වර ඉස්ලාම්  ජනතාවගේ, රජයේ,  ප්‍රහාරයට ලක්වෙමින් අපා දුක් විඳිමින් වෙසෙයි. මහින්ද හැර අන් සියළුම දේශපාලන සුනඛයන් සමඟ ශ්‍රී ලංකාවේ බියකරු අනාගතයත් මෙයම බව සක්සුදක් සේ පැහැදිළිය. දැන හෝ නොදැන කවුරු කවුරුත් කෑ ගසන්නේ මෙම තත්වයට බොදුනුවා ඇද දැමීමට බව පෙනේ.

 

බොදු බල සේනාව දේශපාලන පෙරමුණක් නොවේ. දැනට හොඳම විචාර බුද්ධියකින් ජාතික ප්‍රශ්ණ පිළිබඳ ක්‍රියාත්මක වන්නේ ඔවුන් පමණි. හෙළ උරුමය ඇතුළු සියළු දෙනා කෝලම්කාරයන් වී ඇත. මෙවර ජනපතිවරණය වෙනුවෙන් බොදුනුවා ගත යුතු හොඳම මග බොදුබල සේනාවේ මග බව අපිදු අදහන්නෙමු. කියවන්න.

 

 

ජනාධිපතිවරණයට පෙර බුදුදහම
සුරකින පනත් සම්මත කළ යුතුයි
– ගලගොඩඅත්තේ ඥනසාර හිමි

සිරිමන්ත රත්නසේකර

පාර්ලිමේන්තුවට ඉදිරිපත් කර ඇති බුදුදහම හා බෞද්ධයා සුරකින පනත් කෙටුම්පත් මීළඟ ජනාධිපතිවරණයට පෙර ජනාධිපති මහින්ද රාජපක්‍ෂ මහතා විසින් සම්මත කළ යුතුව ඇතැයි බොදුබල සේනා සංවිධානයේ මහ ලේකම් රාජකීය පණ්‌ඩිත ගලගොඩඅත්තේ ඥනසාර හිමියෝ ඊයේ (28 වැනිදා) පැවැත්වූ මාධ්‍ය හමුවකදී කීහ.

විලිලඡ්ජාවක්‌ ඇත්නම් එය එසේ කළ යුතුව ඇති බවත් කී උන්වහන්සේ නිදහසින් පසු කිසිදු පාලකයකු සැබෑ ලෙස බෞද්ධයා සුරැකීමට පියවර නොගත් බවට චෝදනා කළහ.

  1. ජනාධිපතිවරණයට පළමුව සදාචාර විරෝධී අන්‍යාගමිකරණ වැළැක්‌වීමේ පනත,
  2. ථෙරවාදී භික්‍ෂු කතිකාවන් ලියාපදිංචි කිරීමේ පනත,
  3. බෞද්ධ ප්‍රකාශන පළකිරීම නියාමනය කිරීමේ පනත,
  4. බෞද්ධ විහාර දේවාලගම් ආඥපනතේ සංශෝධනයන්,
  5. ශ්‍රී ලංකා ථෙරවාදී සම්ප්‍රදායේ දසසිල් මාතාවන් හා දසසිල් මෑණි ආරාම පිළිබඳ පනත් කෙටුම්පත් සම්මත කිරීම

 

කළ යුතුව ඇති බවත් උන්වහන්සේ කියා සිටියහ.

දහඅටවැනි ව්‍යවස්‌ථාවේ කෑලි අයින් කළත් ඉස්‌පිලි පාපිලි හැදුවත් නව සංශෝධන ගෙන ආවත් කුණුගොඩ පරණ කුණුගොඩම බව කී ගලගොඩඅත්තේ ඥනසාර හිමියෝ මේ කිසිවකින් රටට හෝ බෞද්ධයාට වැඩක්‌ නැති බවත් සඳහන් කළහ.

http://www.divaina.com/2014/10/29/news18.html

 

සියළු බොදු ජනතාව බොදු බල සේනාව වටා රොක් වේවා. ඔවුන්ගේ මග පෙන්වීම යටතේ අපගේ අයිතීන් දිනා ගැනීමට ක්‍රියා කරත්වා. ජනපති හරි මගට ගැනීමට බොදුනුවාට වැදගත්, දිනාගැනීමට යම්කිසි හෝ ඉඩක් ඇති මෙවන් කොන්දේසි පමණක් රජයට බල කරත්වා! බෞද්ධයාගේ ඉල්ලීම්වල ප්‍රමුඛතා නොදන්නා දේශපාලක මෝඩයන් තනිකර දමත්වා! රටේ හතුරන් කිසිවෙකුගේ උගුලේ හෙළයා නොවැටේවා!  බුදු සමය හෙළයේ සදා ඉහලින්ම බැබලේවා!

2 Responses to "ජනපතිවරණයට පෙර බෞද්ධයා රජයට බලකල යුතු කොන්දේසි මෙන්න"

මේක ලිවූ තෙරුන්වහන්සේ නොයෙක් අය හා සංවිධාන විසින් ජාතියට හානිකර දේ කිරීම ඉතා තීක්‍ෂ්ණව පෙන්වුවා. ඉතින් කෙටියෙන් කියන්නේ රාජපක්‍ෂ ජනාධිපතිතුමා හැර වෙන කිසිවෙන් විශ්වාස කිරීම සූදුවක් වගේ කියායි. ඒ අනතුරු හැඟවීම කවුරුත් තරයේ සිතා ගත යුතුයි. අරක කළේ නෑ; මේක මෙහෙම නොවෙයි කළ යුත්තේ; මාව නොසලකා හැරියා; අපේ කට්ටියට නැතිව අපේ හතුරාට තැන දුන්නා; අරයාට උදව් කිරීම වැරදියි; යාළුවන්ට නෑයන්ට සැලකුවා ආදිය කියා කොතරම් තරහක්, ඉරිසියාවක් තිබුනත් අපි කළ යුත්තේ අර කිව්වා වගේ ‘යකුන් අතරින් හොඳම යකා’ තෝරා ගැනීමයි.

ජනපති තුමා ‘යකෙක්’ ලෙස පෙනෙන්න හේතුවක් තියෙනවා. ඒ රටක් පාලන කිරීමේ අත්දැකීමක් නැති අපට පේන විදිහයි. පාලනය අතේ ඇති විට කරන කරන හැම දෙයකම ප්‍රත්‍යුත්තරයක් තියෙනවා. රටක් පාලන කිරීම ගිරිය ලේ රහ වෙනකම් කෑහගනවාට වඩා දහස් ගනනක් අමාරු වැඩක්. හැම නිර්‍ණයකටම එළඹෙන්න ප්‍රථම කිරා බලා කල්පනා කළ යුතුයි: රටට හානි වෙයිද; හතුරාට ප්‍රයෝජන වෙයිද; යම් වර්‍ගයකට පාඩු වෙයිද; කලබල ඇතිවෙයිද; ඉන් හානි එයිද; ලාභ සොයන, අපි ගැන නොතකන පිටරට බලවතාට මගක් ලැබෙයිද; ආදී වශයෙන් හැම පැත්තක්ම බැලිය යුතුයි.

හෙළයන් වන අපි ඔක්කොම යක්කු තමා. අපෙන් බොහෝ දෙනා පිටින් ආ අයගෙන් පැවත එනවා. ඒ නිසා ‘ඉස්ලාම් J.R.’ වගේ බාල කතා තෙරුන්කෙනෙක් කීම අවාසනාවක්. මමත් අහලා තියෙනවා ‘තම්බි මුදියන්සේලාගේ’ කියන කතාව. නමුත් මට කියන්න පුළුවන් ඇහෙන් බලලා රාජපක්‍ෂ සහෝදරයන් හා දරුවන් ජා ලේ ඇත්තන් කියා. ඒක ගැන මුන් වහන්සේ කියන්නේ මොකක්ද? මේ ලියන මගේ වාසගමේ තියෙනවා ‘තුප්පහි මුදලිගේ’ කියන කෑල්ල. තුප්පහි කියන්නේ දෙමළ වචනයක්. මට පුළුවන් මෙහෙම පෙන්නලා ඒකේ දෙමළ කම අඩු කරගන්න:
(සංස්කෘත) ද්විභාෂි -> (හෙළ) දෙබැසි -> (දෙමළ) තුප්පාසි -> (සිංහල) තුප්පහි

නමුත් මගේ හම කළුයි. 1680වේ රොබර්ට් නොක්ස් හා ඊට ශතවර්‍ෂයකුත් කාලක් ගියාට පසුව ආව 1807තේ ජේම්ස් කෝර්ඩිනර් පියතුමා කිව්වා වගේ නම් එදා ඔවුන් දැක්ක සිංහලයා සුදුයි (තල එළලුයි), යුරෝපීය දේහ ලක්‍ෂණමයි තිබුනේ. එහෙම නම් මම ඉන්දියාවෙන් ආව දෙමළෙකුගෙන් පැවතෙන්නෙක්මයි. ඒ වගේම මේ තෙරුන්වහන්සේත් කියවන්නාත් කළු හම තියෙනවානම් දෙමළ ලේ තියෙනවාමයි. ඒ වුනාට අපි ඔක්කොම හෙළයෝ!

එහෙනම් යාපනේ දමිළයන් කවුද?

ජේම්ස් කර්ඩිනර් පියතුමා කිව්වා ප්‍ර‌ැතුගීසින් (ප්+රු = ප්‍ර‌ැ) වාර්තා කළ හැටියට ඔවුන් ලංකාවට එනකොට ලංකාවේ සිටියේ දෙවගයකුයි කියා: එක පිරිසක් රජුන් යටතේ ශිෂ්ට මිනිසුන් ය; අනිකුන් වනචාරි වැද්දන් ය; දෙගොල්ලම කතා කළේ සිංහල බාසාව ය කියා.

යාපනේ දමිළයන් දෙවෙනි රාජසිංහ රජුන් ප්‍ර‌ැතුගීසින් පන්නන්න ගෙන්වපු භටයන්ගෙන් පැවත එන අයයි. මහාවංශයත් නොක්ස්ලුත් ඒක කියනවා. රජ්ජුරුවන් දෙමළ කුමාරිකාවකුත් පාණ්ඩ්‍යයන් සමග කර ගත් සම්මුතිය අනුව සරණපාවා ගත්තා. ඒ ආපු අයට රටින් පැන ආ ඉංග්‍රීසින්ට, ළන්දේසින්ට හා ප්‍ර‌ැතුගීසින්ට කිව්වා වගේ සිංහල වෙලා රටේ පුරවැසිභාවය ගත යුතුයි කිව්වේ නෑ. ඒ කියන්නේ සිංහල වෙන්න බල කරේ නෑ. නොක්ස් කියන විදිහට ඔවුන්ට හෙළයන්ට වගේම ඉඩම් අයිතිය දීලා ඉඩම් දුන්නා.

මේ පොත් දෙකේම කියලා නෑ කොහෙන්ද ඉඩම් දුන්නේ කියලා. නමුත් යාපනේ අය හැමදාම කියන දෙයක් තමා ‘තේස වලමෛ’ කියලා නීතියක් තියෙනවා කියන එක. තේස = දේශ; (දෙමළ) වලමෛ = ගෙවීම. ඒ කියන්නේ නිදගම් කියන එකේ දෙමළ තේරුමයි. ඉතින් ඉන්දියාවෙන් ආව භටයන්ගෙන් යාපනේ නැවතුන අය දෙමළ බාසාව අතහැරියේ නෑ. අනික් අතට මීගමිව හා ඊට උතුරු පළාතට ආ අය වැඩි දෙනෙක් සිංහල වුනා. (මම දන්නවා 1960 ගණන්වල ප්‍රනාන්දු කියලා මීගමුවේ දෙමළ කෙනෙක් මගේ පියා යටතේ වැඩ කළා).

දැන් දෙමළ ප්‍රශ්නය වඩා පැහැදිළි විය යුතුයි. රටකින් රටකට යන මිනිස්සු ඒ රටේ භාෂාවයි සංස්කෘතියයි පිළි අරගන්නේ නැත්නම් ආපසු යා යුතුයි. අවුරුදු පන්සීයක් සිටිය අයට ඒක කරන්න කියන්න බැහැ නේ? ඉතින් මේක කොහොමද විසඳන්නේ? යාපනයත් ඇතුළුව රට හැම අස්සක් මුල්ලක් නෑර හැම තැනම පාසැල්වල උගන්වන බස සිංහල විය යුතුයි. ඒ කියන්නේ දෙමළ උගන්වන්න එපා කියලා නොවෙයි. ඒ ඒ දෙමළ පළාත්වල දෙමළත් ඉගැන්විය යුතුයි. නමුත් විෂයයක් ලෙස පමණයි.

කොළඹටත් මේ නීතියම පැනවිය යුතුයි. බලවතුන්ගේ වාසය නිසා ඒකයි කරන්න අමාරුම දේ. ‘අපේම ඉංග්‍රීසි’ කියලා කරන්නේ ළමයි පිටරට යවාගන්න කරන ප්‍රෝඩාවකුයි. (ඉංග්‍රීසියෙන් අපට පලක් වුනේ නෑ. ජපනුන්, තායිවාන චීනුන්, මහ චීනුන්, කොරියානුවන්, තායිලන්ත ජාතිකයන් අපව පසු කර ගෙන ගිහින් දියුනු වුනේ ඉංග්‍රීසි වන්දනා කරකර ඉඳලා නොවෙයි).

මම අවුරුදු 30ක් වසන ලොව හැම තැනකින්ම එන ඇමරිකාව ඒකීය සංස්කෘතියක් පවත්වාගෙන යන්නේ හැම පාසැලකම උගන්වන මාධ්‍යය ඉංග්‍රීසි ලෙස තබා ගැනීමෙනුයි. ඒ කියන්නේ මෙක්සිකන් මිනිස්සු කතෝලික ආගම අතහැරලා අනෝදා, අලිගැට පේර, තමාලේ, ටාකෝ කන ඒවා අත හැරලා, ස්පාඤ්ඤ බාසාව අමතක කරලා සුද්දන් වෙනවා නොවෙයි. ඒවත් තියාගෙන ඉංග්‍රීසින් මෙරටුන් සේම පාවිච්චි කරමින් මේක මගේ රට කියා කියන විදිහට හැඩ ගැසීමයි. ලංකාවේ දකුණේ විෂ්ණු භක්තිය තවමත් පවතින්නේ මේ වගේ ඉන්දීයයන් සිංහලට පරිවර්තන වුන ලකුණුයි.

ඉතින් මම හිතන්නේ බළළුන් ලවා කොස් ඇට බාවනවා වගේ ජනාධිපතිතුමාට මේක කරපන් කියා අණ දෙන එක නොවෙයි අපිත් බරට කර ගහන එකයි. එකක් තෙරුන්වහන්සේලා තමන්ට කන්න ඉන්න යන්න එන්න පහසුකම් දෙන වැඩ කරන ජනයාට කෘතගුණ සැලකීමක් හැටියට යාපනයට හා නුවර එලියට ගිහිං මිනිසුන්ට සිංහල කියා දිය යුතුයි. දෙමළ දරුවන් හා හෙළ දරුවන් අතර සම්බන්ධකම් ඇති කළ යුතුයි. ඒවා ජනාධිපතිතුමාට තම කාරිය වඩා ලේසියෙන් කිරීමට කරන උදව්වකුයි.

මෙම ලිපිය සැපයූවේ අප කණ්ඩායමේ ස්වාමීන් වහන්සේ කෙනෙක් විසින් නොව ගිහි සාමාජිකයෙක් විසිනි එබැවින් ඔබගේ ආමණ්ත්‍රණය වැරදි සහගත බව මුලින්ම මතක් කර සිටින්නෙමු. මොන ජාතියකින් ඉපදුනත් හෙළයට ඉතසිතින් යමෙක් අනුගත වී හෙළ නමක් ගෙන ජාති මාමකයෙක් වේ නම් ඔහු/ඇය අපි කිසිසේත් හෙළා නොදැකිය යුතුය, උණුසුම්ව පිළිගත යුතුය. ටිබෙට් ජාතික S. මහින්ද හිමි අපිට උතුම්ම පිං කඳක් වූයේ එලෙසිනි. පානදුරාවාදයෙන් සිය දෑස් පාදාගත් ඇමෙරිකානු ජාතික සර් හෙන් රි ඕල්කට් උතුමාට අපි හදවතින්ම ගරු කරන්නේ හෙළයට අනුගත නොවී පවා බුදු සමයට කල අසමසම මෙහෙය නිසාය. කෙනෙකුගේ ලේ හෝ ආරම්භය කිසිවෙකුටත් ප්‍රශ්නයක් නොවේ, අවංක හෙළ මාමකත්වයම පමණක් වැදගත් වේ. කෙසේ නමුත් එම අනුගත වීම ද්‍රෝහී වංචනික අරමුණු වලින් තොර විය යුතුය. තනතුරු ලබා හෙළය නැසීමටම අනුගත වේ නම් එයත් අප ප්‍රතික්ෂේප කල යුතුය. මුස්ලිම් ජාතික ටී.බී. ජයා මෙවන් වංචනිකයෙකි. එදා මෙදා තුර සිරිලක පහල වූ යම්තාක් ඉස්ලාමිකයන් වෙත්ද, ඔවුන් සියල්ල සෙනරත් රජුව රැවටූ වංචනික ගෝත්‍රයේම උරුමය ඒ ආකාරයෙන්ම ඉදිරියට ගෙන යන්නන් පමණි. සිංහල නමක් ඇති ජේ. ආර් ට වූයේ ද මෙයයි. තෙල් හා වතුර මෙන් ඉස්ලාමය කිසි දිනෙක හෙළය හා අනුගත වීමක් වී නැත. එය වලකාගත්තේ ඉස්ලාමය විසින් මිස හෙළයා විසින් නොවන්නේය. ලොවම තම අණසකට ගැනීමේ බල ලෝභී උවමනාව හැරුණ විට ඉස්ලාමයේ ඇති දෙයක් නැත. අනුගත වීම පාපයක් බව උගන්වන බැවින් එයට කිසිදා ඉඩක් ද නැත.

ජේ. ආර් යනු සුදු ජාතික ඇඳුම ඇඳ ඇමෙරිකාවට ආවැඩූ නමුත් ඇමෙරිකාවෙන් සහමුලින් ප්‍රතික්ෂේප වූ සංකර ද්‍රෝහියෙකි. යැංකි ඩිකී යන විසුළු නම ඔහුට භාවිත විය. බුදු දහමේ ඉගැන්වීම් තම ජාත්‍යන්තර දිළිසීමට කපටි ලෙස යොදාගත් නානා කෙනෙකි. නියම ඉස්ලාම් සම්භවය සනාථ කිරීමට මෙන් බුදු සමයට කළගුණ සැලකුවේ “පුංචි පවුල රත්තරන්” මර උගුලට සිංහල බෞද්ධයා පමණක් සිර කිරීමෙනි. මහ සඟ රුවනේ වැරදි සොයන විනය වර්ධන කල්ලිවලට අනුග්‍රහය දැක්වීමෙනි. පාසැලේ ඉතිහාස පාඩමෙන් හෙල ජාතියේ ඉහලම පින්කඳ වූ දුටු ගැමුණු රජතුමා මකා දැමීමෙනි. ධර්මිෂ්ඨ සමාජයක් පුවරුව පිටුපස සිට මහා සංස්කෘතික ජාතික පරිහානියක් කල අඳුරු පාලන යුගයක් ජාතිය මත බලෙන් පැටවීමෙනි. පින්බිමේ ජනතාවට කල අනේක දුෂ්ඨකම් නිසාමදෝ විශ්‍රාමගත් එම දුෂ්ඨයාට උගුරේ පිළිකාවක් වැළඳී මෙළොවදීම අපා දුක් වින්දේය. අවීචි ගත වූවාට කිසිදු සැකයක් නැත. මේ අනුව J.R. යනු සිහි කල විට ජාති මාමක හෙළයෙක් විසින් කාරා කෙළ ගැසීමට තරම් සුදුසු වසළයෙකි.

ඔබගේ ප්‍රතිචාරයේ වටිනා යෝජනා ඇත. පාලකයන් මේවා තේරුම් ගන්නා දිනක ජාතියේ සුභ දවස් උදා වනවා ඇත.

ප්‍රතිචාරයක් ලබාදෙන්න

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ WordPress.com ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න /  වෙනස් කරන්න )

Google photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Google ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න /  වෙනස් කරන්න )

Twitter picture

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Twitter ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න /  වෙනස් කරන්න )

Facebook photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Facebook ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න /  වෙනස් කරන්න )

lankeeya sithuwili

Install Sinhala Unicode to fully view this site

පරම පූජනීය රේරුකානේ චන්දවිමල ස්වාමීන් වහන්සේ

පරම පූජනීය රේරුකානේ චන්දවිමල ස්වාමීන් වහන්සේ

වඩ වඩා විශාල වීම සඳහා පින්තූරය මත නැවත නැවත Click කරන්න. උපරිම ලෙස විශාල වූ පසු බාගත (Download) කරන්න.

අති පූජනීය නා උයනේ අරියධම්ම ස්වාමීන් වහන්සේ

අති පූජනීය නා උයනේ අරියධම්ම ස්වාමීන් වහන්සේ

වඩ වඩා විශාල වීම සඳහා පින්තූරය මත නැවත නැවත Click කරන්න. උපරිම ලෙස විශාල වූ පසු බාගත (Download) කරන්න.

Join 673 other followers

පටුන

අනුක්‍රමණිකාව

28 බුදු වරුන් Personality Building අංගුත්තර නිකාය චතුස්ස නිපාතය අංගුත්තර නිකායේ ඒකක නිපාතය අංගුත්තර නිකායේ දුක නිපාතය අකප්පිය දස මාංශය අට මහා කුසල් අතීතයේ සුරාපානයෙන් නැසුනෝ අදහාගැනීමටත් නොහැකි මහා ධර්ම සංහාර අන්තරාභව මිථ්‍යාව අභිධර්මය අභිධර්මය ඉගෙනීමේ හා නැතිවීමේ වෙනස අෂ්ට දුෂ්ඨක්ෂණය ආදීනව 6 ක් ඇති මද්‍ය පානය ආහාර ප්‍රත්‍යවේක්ෂා වාක්‍ය ආහාර වර්ග 4 උතුරු සළුව භාවිතාව උපාසකයන් විසින් වර්ජනය කළ යුතු භික්ෂූන් වහන්සේලා එකොළොස් මෙත්තානිසංස එදිනෙදා ජීවිතයේ උපරිම ධර්මයක් උකහා ගැනීමෙ පහසු ක්‍රම කුමන්ත්‍රණ කොසොල් රජු දුටු සිහින 16 කෝලම්කාර භික්ෂූන් වහන්සේලා ගිහි-පැවිදි ශීලය ජවන් සිත් 7 හි විපාක බලය ත්‍රිකෝටික පාරිශුද්ධ මාංශය ත්‍රිවිධ සත්ත්ව විනාශය තිසරණය තෙමගුලේ සිංහ නාද ථේරවාද සම්ප්‍රදාය අනතුරේ දස අකුසල් කර්ම පථ දස වැදෑරුම් දුක්ඛයෝ ද්වේෂ මූල සිත් වල චෛතසික සම්ප්‍රයෝග දිවා රෑ පිං වැඩෙන පිංකම් දුක නිපාතය ධනය පිරිහෙන කරුණු 6 ධාතුමනසිකාර භාවනා විද්‍යුත් පොත නමස්කාරය නරකාදී සතර අපා නව අරහාදී බුදුගුණ නිර්වාන වර්ණනාව පංච බුද්ධ කෘත්‍ය ප්‍රාර්ථනා වාක්‍ය පාප මිත්‍ර ආශ්‍රයේ ආදීනව පුත්‍ර මාංශ උපමාව පූජ්‍ය කිරිබත්ගොඩ ඤානානන්ද ස්වාමීන් වහන්සේ පූජ්‍ය පිටිදූවේ සිරිධම්ම හිමිපාණන් පෞර්ෂ වර්ධනය බැලිය යුතුම පොත් වහන්සේලා බුද්ධ නීති බුදුන්ගේ බල ක්ෂේත්‍ර බුදු වීම බෝධි සත්වයන්ගේ අධිෂ්ඨාන බලයෙන් මෙම කප පුරා පවතින ප්‍රාතිහාර්ය සතර බෞද්ධයෙක් සංවේගය පහළ කර ගත යුතු ස්ථාන සතර භික්ෂුවකගේ සතරවිධ පරිභෝග මහමෙව්නා බෝධි ඥාන සභා ව්‍යවස්ථා මාලාව මහමෙව්නා සුනාමිය මහා සුපින ජාතක නිරූපනය මෛත්‍රී බුදු රජුන් යහපත් නොවන සතර දෙනා රතන සූත්‍ර දේශනාවෙ අනුහස් රත්නත්‍රය සමා කර ගැනීම ලස්සන වීමේ රහස ලොවට සුරාව පහල වූ හැටි ව්‍යාපාද කර්ම පථය විචිකිච්ඡා චෛතිසිකය හා එහි සම්ප්‍රයෝග සතර පොහොය සතර සංග්‍රහ වස්තු සත්පුරුෂයා හඳුනාගත හැකි ලක්ෂණ සප්ත ව්‍රත පද සැට නමක් සිවුරු හැර ගිය අග්ගික්ඛන්ධොපම දේශනාව සිව් පස ප්‍රත්‍යවේක්ෂාව සිව් බඹ විහරණ සුඛ-දුක විඳීම අනුව ස්ථාන සතර සුවාසූ දහසක් ධර්ම ස්කන්ධය හෙවත් බුදුවරු 84000

පසුගිය ධර්ම දාන

නවතම ප්‍රතිචාර

ධර්මචාරී පිරිස දිගටම වඳ වෙමුද? එකම විසඳුමට සහ… පිළිබඳ
ධර්මචාරී පිරිස දිගටම වඳ වෙමුද? එකම විසඳුමට සහ… පිළිබඳ
ධර්මචාරී පිරිස දිගටම වඳ වෙමුද? එකම විසඳුමට සහ… පිළිබඳ
Ramalie දිගටම වඳ වෙමුද? එකම විසඳුමට සහ… පිළිබඳ
kalum දිගටම වඳ වෙමුද? එකම විසඳුමට සහ… පිළිබඳ
Dinuka Jayasinghe Ar… දිගටම වඳ වෙමුද? එකම විසඳුමට සහ… පිළිබඳ
Ramalie මේ අර්ථයෙන් බැලූ කල, වැළිකෙළිය… පිළිබඳ
Amila Chathuranga (@… මේ අර්ථයෙන් බැලූ කල, වැළිකෙළිය… පිළිබඳ
nawadakmakapelahara සිවුරක් තුල සැඟවුණ අළුගෝසුවා… පිළිබඳ
ජයන්ත චන්ද්‍රසිරි කල… බුදු සසුනේ පිහිටක් අවැසි නම්,… පිළිබඳ
ජයන්ත චන්ද්‍රසිරි කල… සකස්කොට දන්දීමේ පිනෙන් උපන්, ජ… පිළිබඳ
ධර්මචාරී පිරිස බොදුනුවාගේ මුදුන්මල්කඩ වන දළදා… පිළිබඳ
Samantha බොදුනුවාගේ මුදුන්මල්කඩ වන දළදා… පිළිබඳ
බොදුනුවාගේ මුදුන්මල්… දුර්දාන්ත ඉස්ලාම් යක්ෂයා විසින… පිළිබඳ
Niranjan Karunathila… අනේ අපෙ හාමුදුරුවනේ මේ ටික ලෝක… පිළිබඳ

ප්‍රවර්ග වලාව

MP3 ධර්ම දේශනා (බෙදා හරින්න) අස්‌ගිරි මහ නාහිමි පූජ්‍ය උඩුගම ශ්‍රී බුද්ධරක්‌ත අසිරිමත් බුද්ධ චරිතය ඉස්ලාමිකයා හෙවත් අද බෞද්ධයාගේ පරම සතුරා කාලීන ලිපි ගාථා රත්නයෝ දැඩිසේ ප්‍රතික්ෂේප කලයුතු පිරිස් දූෂකයන් වහන්සේලා දි. මු. ජයරත්න දිවි හිමියෙන් ප්‍රතික්ෂේප කලයුතු පාපී අබෞද්ධයෝ ධර්ම පත්‍රිකා (බෙදා හරින්න) ධර්මසංවේගයෙන් යුතුව නුසුදුසු භික්ෂූන් ප්‍රතික්ෂේපය නම් නොකල ජාතික වීරවරයෝ නිරූපන නොකල යුතු පව්කම් පින්කම් පිරිත් සජ්ඣායනා පිරිසිඳු ධර්ම පොත් පූජණීය ගලගොඩඅත්තේ ඤණසාර හිමි පූජ්‍ය අම්පිටියේ සුමනරතන හිමි පූජ්‍ය කිරිබත්ගොඩ ඥානානන්ද හිමි බොදුනුවා විසින් බලගැන්වියයුතු සංවිධාන බොදුබල සේනා බොදුබල සේනා පූජණීය හිමිවරු මුස්ලිම් ලබ්ධිකයන් සියල්ල රට දැය සමය කෙරේ හැඟීමක් නැති හිමිවරු වන්දනීය අති උතුම් මහා සංඝ රත්නය විද්‍යුත් පොත් (E-Books) විරෝධය පෑයුතු බොදු විරෝධී පවිටු ක්‍රියා සසුන නැසීමේ සිංහල අබෞද්ධ කුමණ්ත්‍රණ සසුනේ වත්මන් ඉරණම

තවම ප්‍රයෝජන ලැබුවේ

  • 456,577 ක් පමණයි

දස දෙසින් සදහම් රසයට එක්වන්නෝ

%d bloggers like this: